منتديات عامة وترفيهية وتقنية
 
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 فوائد الامتحانات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
مضحي بكل شي
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 524
العمر : 43
sms :


My SMS
$post[field5]


تاريخ التسجيل : 17/04/2008

مُساهمةموضوع: فوائد الامتحانات   الجمعة أبريل 25, 2008 8:33 pm

للامتحانات فوائد ما تستغربوش وما تقولش عليا اهبل كل حاجه ذى ماليها الوحش اكيد ليها الحلو تعالوا بينا نشوف كدا ايه هى فوائد الامتحانات
أولاً
موسم الامتحانات أعظم فرصة على الإطلاق للنوم،ولا نوم أهل الكهف كده، أول ما يبدأ الشهر اللي قبل الامتحان تلاقيك بتنام بالعشرين ساعة وبتصحى ساعتين علشان ترجع تنام تاني كنوع من التغيير يعني
والحجة الجاهزة: امتحانات.. والواحد بيعوّض في النوم عشان يعرف يذاكر
*******
ثانياً
الامتحانات فرصة هايلة لهواة الاكتئاب لممارسة هوايتهم المفضلة في الاكتئاب والإكئاب في نفس الوقت.. لو حد سألك مالك؟ متسيبهوش إلا وهو متأكد إنك ساقط ساقط وإن مستقبلك ذهب مع الريح بلا رجعة
وإنك"مفقود مفقود مفقود" ياولدي
ومتقلقش.. براحتك أوي في العياط لو عايز واللطم كمان مفيش مانع
*******
ثالثاً
لو طبقت القاعدة اللي فاتت باحترافية هتلاقي القاعدة التالتة هلت عليك بفوايدها، بما انك هتعيش دور المكتئب المخنوق اللي مش طايق نفسه ولا حياته ساعتها ممكن تتسرب من البيت كل يوم باليل بحجة إنك متضايق ومحتاج تشم هوا بعيد عن الكتب والبيت والمذاكرة أو ترجع برضو للفايدة رقم واحد، عندك أوبشنـز كتير.. وهيّص ياعم براحتك.. دي امتحانااااات
*******
رابعاً
وانطلاقا من القاعدة التالتة ممكن تستهلك حجة إنك مش فاهم حاجة في المادة وعايز تذاكر مع اصحابك، وقتها بقى ممكن تعيشوا براحتكوا على أي قهوة أو مول، ولو الأمور ماتظبطتش ابقوا برروا حكاية المول دي إن عندكم مادة مقررة اسمها علم الاجتماع في ظروف مواتية للتواصل مع قوى الشعب، طبعا الظروف دي عبارة عن السجاير أو وجود النصف الثاني من المجتمع
*******
خامساً
عندك نت؟.. حلو أوي، الامتحانات بتهيأ لك الفرصة عشان تستخدم جملة: بجيب حاجات للمادة من على النت.. كل ما تحب تقعد عليه بس خلي بالك لازم تكون منطقي ومقنع لأن مفيش حد بيقعد ست سبع ساعات بيجيب في صفحتين من النت، الأهالي مبقوش طيبين وبيصدقوا الحاجات دي زي زمان للأسف
*******
سادساً
الامتحانات بتتيح لك الفرصة تعيش حياة بوهيميه خالصة، ولمناهضي النضافة ممكن تستعبط وتسيب فروتك.. شعرك يعني.. زي ماهو من غير حلاقة بحجة إنك معندكش وقت تسرّحه والتفاهات دي، أو تطلق لدقنك العنان وأهو بالمرة بتدّي منظر وقور.. قال يعني الواد طاحن نفسه في المذاكرة وهلكان ياحبة عيني
أما لهواة ترييح الجمجمة ممكن تروح تجيب شعرك ع الزيرو بحجة برضو إنك مش فاضيله، بكدة هتوفر تمن كيلو الجيل اللي بتنقع شعرك بيه كل مرة وانت نازل الشارع
*******
سابعاً
مخك شغال طول السنة زي النحلة في التفكير، بمعنى انك بتفكر في كل حاجة إلا الدراسة ولا تقلق خااالص في الامتحانات مش هتلاقي وقت تهرش أصلاً، يعني لا هتفكر في البت اللي سابتك ولا الواد صاحبك الندل، ولا انتي هتفكري في العريس اللي مبيجيش وزعلانة اللي اتجوزت قبليكي مع انك احلى منها
*******
شفتوا بقى ان انتوا اللي بتتبطروا ع النعمة وتقعدوا تلعنوا في ايام الامتحانات وسنين الامتحانات و الكلية والدراسة والعيش والعيشة واللي عايشينها؟.. انا متأكدة ان موسم الامتحانات اللي جاي هتحسوا بقيمة امتحاناتكم وتقولوا ياريت السنة كلها امتحانات
وعلى رأي المثل اللي بيقول: ياناكر خيري بكرة تشوف زمني من زمن غيري.. بكرة اما تتخرجوا هتحسوا بالضياع والوحدة من غيرها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Rousingmoon
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 314
العمر : 44
sms :


My SMS
على الغالب مالي امل ,لذلك لا تصوتو لي


تاريخ التسجيل : 31/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الامتحانات   الجمعة أبريل 25, 2008 9:09 pm


اشوى خلصنا من الفوائد هذه

الله يعين الي بقى

دمتم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اوحديه
عضو فضى
عضو فضى
avatar

عدد الرسائل : 278
العمر : 37
sms : <!--- MySMS By AlBa7ar Semauae.com --><form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--"> <!--webbot bot="SaveResults" u-file="fpweb:///_private/form_results.csv" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" --><fieldset style="padding: 2; width:208; height:104"> <legend><b>My SMS</b></legend> <marquee onmouseover="this.stop()" onmouseout="this.start()" direction="up" scrolldelay="2" scrollamount="1" style="text-align: center; font-family: Tahoma; " height="78">$post[field5]</marquee></fieldset></form><!--- MySMS By AlBa7ar Semauae.com -->
تاريخ التسجيل : 01/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الامتحانات   الجمعة أبريل 25, 2008 9:46 pm


هههههههههههه

ذكرتنا بالذي مضى.................. study Sleep Sleep study Sleep Sleep


نمسك الكتاب على طول ما نخلص حتى من الصفحه الا واحنا رايحين في النوم

مشكور مضحي على الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مضحي بكل شي
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 524
العمر : 43
sms :


My SMS
$post[field5]


تاريخ التسجيل : 17/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الامتحانات   السبت أبريل 26, 2008 4:43 am


أشكر مرورك ريزنق مون
ها أوحديه أثرك من المتفوقين اللي
حصلوا الفوائد حق الأمتحانات مشكووووره على المرور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
** ندى الليالي **
مشرفة المنتدى العام
مشرفة المنتدى العام
avatar

عدد الرسائل : 1140
العمر : 29
الاوسمة :
sms : <!--- MySMS By AlBa7ar Semauae.com --><form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--"> <!--webbot bot="SaveResults" u-file="fpweb:///_private/form_results.csv" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" --><fieldset style="padding: 2; width:208; height:104"> <legend><b>My SMS</b></legend> <marquee onmouseover="this.stop()" onmouseout="this.start()" direction="up" scrolldelay="2" scrollamount="1" style="text-align: center; font-family: Tahoma; " height="78">$post[field5]</marquee></fieldset></form><!--- MySMS By AlBa7ar Semauae.com -->
تاريخ التسجيل : 01/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الامتحانات   السبت أبريل 26, 2008 7:57 am


مشكور على الموضوع

يعطيك ألف عافيه

_________________
****************************************************************
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
تابعينا
مشرفة قسم حواء
avatar

عدد الرسائل : 1465
العمر : 22
الاوسمة :
sms :


My SMS
لا فتى الا علي و لا سيف الا ذو الفقار


تاريخ التسجيل : 01/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الامتحانات   السبت أبريل 26, 2008 1:31 pm

شكرا على المووضوع


بالتوفيق

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مضحي بكل شي
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 524
العمر : 43
sms :


My SMS
$post[field5]


تاريخ التسجيل : 17/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الامتحانات   السبت أبريل 26, 2008 1:56 pm


مشكوووره تابعينا وذدى الليالي على المرور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
فوائد الامتحانات
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المختار :: العامة :: منتدى الوناسه-
انتقل الى: